Facebook YouTube Instagram Twitter

Kalendarz

Museum

Koncert z cyklu „Najpiękniejsza jest muzyka polska”

9 września (niedziela), godz.18:00
Koncert z cyklu „Najpiękniejsza jest muzyka polska” w ramach projektu „Łódzkie Oblicza Niepodległej” – „Fryderyk mniej znany”
Współorganizator: Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków – Oddział w Łodzi
Miejsce: Sala Lustrzana, Muzeum Miasta Łodzi, ul. Ogrodowa 15
Bilety: ulgowe 1 zł / os., normalne 3 zł / os.

Wspólnie z Partnerem Stowarzyszeniem Polskich Artystów Muzyków – Oddział w Łodzi Muzeum zorganizuje cykl kameralnych koncertów pod nazwą „Najpiękniejsza jest muzyka polska". Celem tych koncertów jest przypomnienie rzadko wykonywanych lub zapomnianych utworów kompozytorów polskich. Wykonawcami będą artyści łódzcy – soliści i zespoły
kameralne oraz wyróżniający się studenci Akademii Muzycznej w Łodzi.

Program:
Fryderyk Chopin (1810-1849)
1.Nokturn Des – dur op.27 nr 2
2.Ballada f – moll op.52
3.Pieśni na głos i fortepian op.74 :
Życzenie, Smutna rzeka, Gdzie lubi, Poseł - (sł. Stefan Witwicki) Dwojaki koniec (sł. Bohdan Zaleski), Moja Pieszczotka (sł. Adam Mickiewicz), Piosnka litewska (sł. Ludwik Osiński), Dumka (sł. Bohdan Zaleski)    
4.Preludia op.28 nr 1-8, 15-16, 21-24
5.Polonez As-dur op.53

Wykonawcy: utwory fortepianowe – Cezary Karwowski, pieśni -  Beata Zawadzka-Kłos – sopran, Agata Górska-Kołodziejska – fortepian
Anna Liszewska  – słowo o muzyce


Sylwetki artystów:

prof. dr hab. Beata Zawadzka-Kłos

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. Jadwigi Pietraszkiewicz. Laureatka: nagrody specjalnej na Ogólnopolskim Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1988), Wyróżnienia na Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (1989), III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju (1992); finalistka Międzynarodowego Konkursu im. St. Moniuszki w Warszawie (1992), półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu (1992). Stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki (1988/89).

Uczestniczyła w kursach wokalnych we Wrocławiu w ramach festiwalu Wratislavia Cantans (udział w koncertach festiwalowych 1988, 1992) oraz w kursach wokalnych w Dusznikach Zdroju, gdzie pracowała pod kierunkiem prof. prof.: Ch. Elsnera, E. Sąsiadka, R. Wunnenberga, R. Pflanzla. Czterokrotnie brała udział w Mistrzowskich Kursach Interpretacji Muzyki Wokalnej prowadzonych przez Maestrę Teresę Żylis-Gara.

Koncertuje w kraju i zagranicą (Niemcy, Francja, Belgia, Łotwa ). Uczestniczy w krajowych festiwalach muzycznych, m.in.: Łódzkie Dni Muzyki Kameralnej, festiwal organowy „Muzyka w Starym Klasztorze”, Łódzki Festiwal Organowy, „Polsko-Brytyjskie Wieczory Muzyczne”, Festiwal Muzyki Organowej w Inowrocławiu, „Festiwal Muzyki Dworskiej i Salonowej” w Tubądzinie, festiwal „Muzyczne Lato” w Sokolnikach, festiwal „Kolory Polski”. Współpracuje z Łódzkim Towarzystwem Muzycznym. Wzięła udział w kilkunastu koncertach oratoryjno-kantatowych, w których wykonała solistyczne partie sopranowe poszczególnych utworów. m.in.: Stabat Mater G. B. Pergolesiego, Requiem, Exultate Jubilate, Vesperae solennes de confessore, Missa brevis B-dur KV275 W. A. Mozarta, Te Deum A. Brucknera, Via Crucis F. Liszta, Salve Regina G. F. Haendla, Magnificat T. Albinoniego, Magnificat J.S. Bacha, Messa di Requiem G. Donizettiego, Te Deum G. Bizeta (prawykonanie łódzkie).

Wykonuje muzykę wszystkich epok, od barokowej do współczesnej (liczne prawykonania utworów podczas Sesji Musica Moderna w łódzkiej Akademii Muzycznej m.in.: Sceny biblijne B. K. Przybylskiego; Dwie pieśni do tekstów ks. Jana Twardowskiego J. Bauera; Trzy wokalizy na sopran M. Magina). Na swym koncie ma nagrania dla Radio Łódź, radia łotewskiego, TVP oraz płyty CD.

W 1992 r. rozpoczęła pracę w Akademii Muzycznej w Łodzi w charakterze asystentki przy Katedrze Wokalistyki. W 1996 r. uzyskała kwalifikacje I-go st., a w 2002 r. kwalifikacje II-go stopnia w dziedzinie wokalistyki. Obecnie zatrudniona jest w tejże Katedrze, jako profesor sztuki. Prowadzi kursy wokalne, uczestniczy w pracach jury ogólnopolskich konkursów wokalnych.

14.05.2003 r. wyróżniona przez Ministra Kultury odznaką Zasłużony Działacz Kultury, 14.10.2004 r. otrzymała nagrodę III st. Rektora Akademii Muzycznej w Łodzi za szczególnie aktywną działalność artystyczną i sukcesy pedagogiczne. W roku 2009 otrzymała tytuł profesora sztuki. 1.09.2005 r. została powołana na stanowisko Kierownika Katedry Wokalistyki w łódzkiej uczelni, na 3-letnią kadencję. Od 1.10.2008 r. pełniła funkcję Dziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego. W roku 2009 uzyskała tytuł profesora sztuki. Od 1.10.2012 r. pełni funkcję Prorektora ds. studenckich i artystycznych.

Agata Górska-Kołodziejska

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, którą ukończyła z wyróżnieniem na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie fortepianu prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej, uzyskując jednocześnie w 2003 roku dyplom w specjalności kameralistyka w klasie kameralistyki prof. Krystyny Hussar Moczulskiej. W 2005 r. ukończyła Podyplomowe Studia Mistrzowskie Akademii Muzycznej w Łodzi w specjalności gra na fortepianie pod kierunkiem prof. Marii Koreckiej-Soszkowskiej. Od 2004 roku jest pracownikiem macierzystej uczelni. W maju 2011 roku uzyskała tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie Instrumentalistyka w specjalności gra na fortepianie w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Jest laureatką II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym na Litwie (2012), III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym dla Młodych Wykonawców (Helsingor – Dania 2001r.) oraz laureatką nagród i wyróżnień dla najlepszego akompaniatora na: IX konkursie wokalnym im. Haliny Słoniowskiej w Dusznikach-Zdroju (2008),V Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu (edycja międzynarodowa 2009), XI Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” w Katowicach (2009).

Prowadzi aktywną działalność koncertową solową i kameralną: m. in. w ramach spotkań muzycznych „Muzyka na Politechnice” w Sali Lustrzanej Politechniki Łódzkiej, w ramach I Łódzkiego Festiwalu Nauki i Sztuki występowała w sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina. Koncertowała w auli Muzeum Miasta i pałacu Herbsta w Łodzi, pałacu Biedermanna, sali Polskiej Akademii Nauk w Łodzi, Muzeum Wnętrz Dworskich w Tubądzinie, Pałacu w Sannikach, Zamku w Oporowie, Muzeum Miasta Pabianic, Operze Wrocławskiej. Występowała również wielokrotnie w Warszawie i okolicach: na Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym „Floralia Muzyczne – Muzyka w Kwiatach” w Ogrodzie Botanicznym Polskiej Akademii Nauk w Powsinie k/Warszawy, w Warszawskim Towarzystwie Muzycznym, w sali koncertowej Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie oraz w Żelazowej Woli. Prowadzi międzynarodową działalność artystyczną, wykonywała recitale pianistyczne w Brukseli, Bułgarii, na Litwie i w Tunezji. Była jurorem międzynarodowego konkursu pianistycznego (Tunis 2013), prowadziła pianistyczne masterclass dla studentów w Tunezji (Hammamet 2013). Współpracowała z prof. Teresą Żylis-Gara w ramach kursu wokalnego w Radziejowicach.

Jej repertuar obejmuje dzieła od Baroku po współczesność, jednak szczególnie chętnie sięga po polską literaturę wczesnoromantyczną oraz dzieła Fryderyka Chopina. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki fortepianowej solo i w duecie na cztery ręce oraz w kameralistyce wokalnej.

Jest autorką monografii „Styl brillant we wczesnoromantycznej muzyce polskiej” (ŁTN 2012), dokonała nagrania wybranych pieśni C. Debussego z prof. Beatą Zawadzką-Kłos oraz solowych miniatur fortepianowych Mikołaja Ciurlonisa (wydawnictwo AM w Łodzi 2013), a także rejestracji sonaty Domenico Scarlattiego dla Rozgłośni Polskiego Radia (2004) i prawykonania pieśni A. Hundziaka do słów I. Poświatowskiej (w duecie z prof. Beatą Zawadzką - Kłos). Od 2012 roku pełni funkcję Prodziekana Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (kadencja 2012-2016, 2016-2020).

Cezary Karwowski

Pianista. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku w klasie fortepianu prof. dr hab. Roberta Marata i klasie kameralistyki prof. Stefana Macieja Krassowskiego. Obecnie kontynuuje naukę pod kierunkiem prof. Marata w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Cezary Karwowski zadebiutował z orkiestrą w wieku 18 lat wykonując II Koncert fortepianowy g-moll op. 16 Sergiusza Prokofieva w Sali Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku z Orkiestrą Akademicką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie Filia w Białymstoku pod batutą Cristiana Florea. Jest laureatem wielu nagród  międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów zarówno jako solista, jak też w zespołach kameralnych. Do najważniejszych należą:

I miejsce w III Międzynarodowym Syberyjskim Konkursie Chopinowskim w Tomsku (Rosja), jak również nagrody specjalne tj. nagroda za najlepsze wykonanie utworu F. Chopina oraz nagroda Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie (2016);
I miejsce (w kategorii solista) i III miejsce (w kategorii duet fortepianowyw Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzycznych „Premio Clivis” w Rzymie (2015);
I miejsce w XIX Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym w Koninie oraz nagrody specjalne tj. nagroda za najlepsze wykonanie utworu Fryderyka Chopina oraz nagroda Towarzystwa im. Fryderyka Chopina  Koło w Żychlinie (2016);
I miejsce w V Międzyuczelnianym Konkursie Kameralnym dla duetów instrumentalnych i duetów wokalnych w Łodzi (2018);
I miejsce w II Ogólnopolskim Konkursie Młodych Pianistów „Chopin pod Wawelem” w Krakowie (2016);
I miejsce w XII Ogólnopolskim Forum Młodych Instrumentalistów w Rybniku (2016)
I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Władysława Kędry w Łodzi (2016);
wyróżnienie na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Pianistycznym ,,Chopinowskie Interpretacje Młodych’’ Konin - Żychlin (2016);
laureat (w kategorii trio klarnetowe i duet fortepianowy) w VIII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej „SĄSKAMBIAI” w Wilnie (2015);
II miejsce w IV Ogólnopolskim Konkursie Duetów Fortepianowych „Grajmy Razem” w Zamościu (2015);
II miejsce w III Ogólnopolskim Konkursie Duetów Fortepianowych „Grajmy Razem” w Zamościu (2014);
II miejsce w XII Ogólnopolskim Konkursie Kameralistyki Fortepianowej dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia w Toruniu (2014);
wyróżnienie w XXXV Konkursie Zespołów Kameralnych Szkół Muzycznych II stopnia we Wrocławiu (2017).

We wrześniu 2017 r. reprezentował Akademię Muzyczną w Łodzi na II Międzynarodowym Festiwalu Pianistycznym Bolzano - Bozen. Uczestniczył tam w kursie mistrzowskim prowadzonym przez wybitnych pianistów-pedagogów takich jak: Wolfgang Manz, Cristiano Burato, Alessandra Brustia, Jura Margulis, Sofia Gulyak, Pan Chun, Ayano Shimada, Mariusz Drzewicki. Ponadto, wykonał w sali koncertowej Konserwatorium Muzycznego im. Claudio Monteverdiego w Bolzano wraz z kwintetem smyczkowym Koncert fortepianowy C-dur KV 415 Wolfganga Amadeusza Mozarta w ramach nagrody za wykonanie koncertu fortepianowego.

Koncertował w wielu ośrodkach Polski m.in. na Zamku Królewskim w Warszawie, w Ratuszu w Białymstoku, w Galerii Sleńdzińskich w Białymstoku, na Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie, Uniwersytecie Muzycznym w Łodzi, Uniwersytecie Muzycznym w Białymstoku, Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, w Pałacu Małachowskich w Nałęczowie, w Pałacu Buchholtzów w Supraślu, w Domu Ludowym w Supraślu, w Dworku Paderewskiego w Kąśnej Dolnej, w Muzeum Przyrody w Drozdowie, Radziejowicach, Zambrowie, Białej Podlaskiej.

Otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów (2015), stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016), stypendium artystyczne Marszałka Województwa Podlaskiego (2016), a także był stypendystą Krajowego Funduszu Na Rzecz Dzieci (2016-2017).





Więcej o projekcie

E-mailPrint option in slimbox / lytebox? (info) Share on FaceBook

Na skróty

Szukaj:

Oddziały Muzeum