Rada Muzeum
Regulamin Rady Muzeum
przy Muzeum Miasta Łodzi
§ 1
Rada Muzeum przy Muzeum Miasta Łodzi zwana dalej Radą działa na podstawie:
- Zarządzenia Nr 2023/VI/12 Prezydenta Miasta Lodzi z dnia 03.04.2012 r.
- Przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1996 o muzeach ( Dz. U. z 1997 r Nr 5, poz. 24 z późniejszymi zmianami)
- Regulaminu Rady Muzeum.
§ 2
Rada Muzeum:
- sprawuje nadzór nad wypełnianiem przez Muzeum jego powinności wobec zbiorów i społeczeństwa, określonych w Statucie Muzeum;
- ocenia działalność muzeum na podstawie przedłożonego przez Dyrektora Muzeum sprawozdania rocznego z działalności;
- opiniuje przedłożony przez Dyrektora roczny plan działalności;
- opiniuje wnioski Dyrektora w sprawach dotyczacych muzealiów – przy zakupie szczególnych obiektów, zamiany międzymuzealnej lub sprzedaży muzealiów, które w przeszłości zanlazły się przypadkowo w zbiorach muzeum i nie mieszczą się w profilu i charakterze kolekcji;
- opiniuje wnioski Dyrektora w sprawach dotyczących merytorycznej i statusowej działalności muzeum;
- w przypadku ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Muzeum, zgłasza dwóch dodatkowych członków do składu komisji konkursowej;
- Zgłasza kandydatów na członków Rady.
§ 3
- Rada składa się z 8 członków.
- Kadencja Rady trwa 4 lata od daty jej powołania.
- Członkostwo Rady ustaje w razie:
- upływu kadencji,
- odwołania z powodu niewykonywania obowiazków członka Rady określonych ustawą lub regulaminem,
- zrzeczenia się członkostwa,
- Podczas kadencji Rady zmian w jej składzie może dokonac organ powołujacy Radę.
§ 4
- Rada wybiera spośród swoich członków:
- Przewodniczącego,
- Zastępcę Przewodniczącego.
- Przewodniczący Rady:
- zwołuje posiedzenia Rady i im przewodniczy,
- ustala projekt porządku posiedzenia Rady,
- ustala projekt planu pracy Rady,
- reprezentuje Radę na zewnątrz.
- W razie nieobecnosci Przewodniczącego jego prawa i obowiązki wykonuje Zastępca Przewodniczącego, a w przypadku nieobecnosci na posiedzeniu Przewodniczącegoi jego Zastępcy, członkowie Rady wybierają ze swego grona osobę, która będzie przewodniczyć posiedzeniu.
§ 5
- Rada wybiera sekretarza Rady spośród pracowników muzeum, wskazanych przez dyrektora muzeum.
- Sekretarz Rady:
- czuwa nad realizacją uchwał,
- prowadzi dokumentację Rady,
- protokołuje posiedzenia Rady.
- Muzeum zapewnia obsługę działalności sekretariatu Rady.
§ 6
- Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej dwa razy w roku.
- W wyjątkowych sytuacjach posiedzenie Rady może być zwołane na wniosek:
- Prezydenta Miasta,
- Dyrektora Muzeum,
- co najmniej 1/2 członków Rady,
- W posiedzeniu Rady z głosem doradczym bierze udział Dyrektor Muzeum, a w razie konieczności zaproszeni specjaliści.
§ 7
- Rada podejmuje decyzje w formie uchwał.
- Uchwały zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu z wyjątkiem uchwał o wyborze Przewodniczącego i Zastępcy, które zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
- Rada podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
- Uchwały podpisuje Przewodniczący posiedzenia i sekretarz.
- Posiedzenie Rady jest protokołowane.
- Uchwały stanowią załącznik do protokołu posiedzenia.
- Odpisy protokołu wraz z załącznikami otrzymują Dyrektor muzeum oraz Wydział Kultury UMŁ.
§ 8
Koszty działalności Rady pokrywane są ze środków muzeum, które ujmuje w planie finansowym.
§ 9
- Rada ustala i przyjmuje Regulamin uchwałą podjętą w trybie obowiązującym dla wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego.
- Zmiana Regulaminu wymaga zachowania trybu obowiązującego przy jego uchwalaniu.
§ 10
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Zarządzenie w sprawie powołania Rady Muzeum (format PDF)
